Jag blir irriterad på..

..Personer som inte kan umgås med vem som helts. Till exempel så har jag ju precis börjat i en ny klass och jag fick frågan vem hänger du med då. Ja sa såklart vilka jag va med och då svare personen men åå hon. Då svara jag vad är det för fel på henne? Ne då sålart kunnde dom inte säga nått mer än att den personen verkade dryg. Men hallå?! Så säger man väl inte om en person som man inte ens känner. Det är väl bättre man antingen är tyst eller lär känna personen för att få en uppfattning om den. Ett annat exempel jag har är når någon person blir emot en hel grupp. För det första ska man ju inte indela personer i olika fack även om de allra flesa personer jag gör det. Jag själv gör också det men det behöver inte alltid vara negativt, så länge man inte är emot någon grupp. Men det finns ju vissa som gör det tyvärr. Flera gånger har jag hört nej man jag kan inte gå dit för att det kommer komma massa 92:er dit eller allt vart förstört för att det kom massa 92:or dit eller umgås du med 92:er det kan du ju inte göra. Jag kan förstå snacket om man går i nian och ska göra nått och det bara kommer sjuor dit hur kul är det på en skala. Men har man kommit upp till gymnasiet borde man kunna umgås med de flesta även om det är ett eller två år yngre. Det är ju inte ålderna som beror på hur man är, det är ju hur man är som person och självklart hur mogen man är. Det finns ju dom som aldrig växer upp. Man skulle ju inte direkt säga jag kan inte vara här eller gå på det där för det kommer bara finnas läkare där. Samma sak. Det är ju inte så att man känner alla läkare, eller hundägare eller 92:or. Man ska alltså inte dra alla över en kant. Ibland kan jag också göra vissa saker men jag försöker verkligen att inte döma folk efter uteseende ålder och så vidare. Man får påminna sig själv varje dag om det. Men vissa grupper förstår jag att man håller sig undan. Jag vill ju inte direkt lära känna någon knarkare eller kriminell person. För de dem hålller på med är ju både olagligt och farligt så såna personer är det bara att försöka hålla sig undan. Men självklart är dem också trevliga och gör bra saker men eftersom att de också gör dåliga saker så är det lika bra att hålla sig undan. Jag är själv släkt men en före detta knarkare/alkolist och när den personen var som värst inne i drogerna så tog vi avstånd från den personen. Men dag är personen fri från skitenoch vi kan umgås.

Det vart kanske inte det jag tänkte skriva om från början men det jag vill säga är att:

  • alla är olika respektera det.
  • man kan umgåsmed dem som är två år yngre men även dem som är massa år äldre. Beror ju på hur gammal man är själv. Och hur man är som person.
  • Det känns som jag skriver en uppsats i skolan
  • eller som att jag försöer leka någon psykolog som försöker rädda världen.

Haha lika bra att ge upp nu. aja fick skriva av mig lite grann iaf. inte så bra formulerat kanske man orkar inte korrigera. Plus att de inte går för har ni varit med om att de försvinner när man ska ändra nått. Då dras det ihop och det man först skrivit försvinner framifrån. Förstår ni ? Varför blir det så? Hur gör man för att få bort det?


Kommentarer
Postat av: Jossan

Förhoppningsvis är det positivt att den är filosofisk så jag tackar så mycket! :)

2008-08-30 @ 18:30:30
URL: http://thjossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0